“Verkopen moet je niet zelf doen, maar moet je laten doen”

Ik ben
Jacqueline Driessen. Voordat ik met mijn eigen bedrijf CommitCompany begon, ben ik werkzaam geweest in verschillende functies als operationeel, HR, interim en projectmanager. Ik heb altijd gewerkt in B2B dienstverlening, waarvan de laatste 15 jaar in de sector transport en logistiek.

Ik doe
Ik geef verschillende trainingen die klantgericht werken verbeteren. Ik richt me op de vraag wie je als bedrijf bent, wat je klanten belooft en hoe mensen dat in de praktijk waarmaken; ‘het verschil tussen wat je zegt en wat je doet’. Daarnaast geef ik trainingen die zich richten op het verbeteren van communicatie vaardigheden en samenwerken. Voor de sector transport en logistiek heb ik een werkwijze gemaakt, om via de verplichte opleidingen voor beroeps chauffeurs, smart met verbeteringen aan de slag te gaan.

Ik heb geleerd
Visie en ideeën genoeg. Het verkopen van mijn eigen diensten, was voor mij echter een nieuw vak. Ik vind het lastiger dan ik had verwacht. De workshop ‘Verkopen moet je niet zelf doen, maar moet je laten doen’ van Starters Succes Oss Bernheze, sprak mij erg aan. Frenk Sprangers vertelde over een pitchmodel en hoe je dit model toe kunt passen bij kennismakingen. Inmiddels helpt Frenk mij als coach om dit model ook in de praktijk toe te passen. Ik leer mijzelf minder aanbodgericht op te stellen en beter aan te sluiten bij de actualiteit van de potentiële opdrachtgever.

Ik wil
Ik ben ervan overtuigd dat bedrijven met bevlogen en betrokken mensen het verschil maken voor klanten. Vandaar mijn motto: ‘mensen maken het verschil’. Hier moet je als organisatie wel bewust aan werken. Mijn ambitie is dan ook om als trainer bedrijven te ondersteunen in deze processen.

Neem contact met mij op via